سه‌شنبه, 22 آبان 1397

افراد دیابتی باید پیش از هر جلسه ورزشی، بدن خود را گرم کنند و پس از انجام فعالیتهای ورزشی نیز آن را سرد نمـایند.

چه مقدار ورزش برای دیابتی ها مفید است؟

1. ورزش هوازی با شدت متوسط حداقل هفته ای 150 دقیقه ( شروع ورزش از 30 دقیقه می باشد)

2. ورزش مقاومتی یا بی هوازی دو روز در هفته  به اندازه ی توان وزنه باید سبک و با تکرار زیاد باشد.

3.کششی دوروز در هفته

 

اگر بیماری چاق باشد و توان انجام طولانی مدت ندارد در ابتدا سه تا 10 دقیقه ورزش هم قابل قبول و اثر گذار است.

رهنمود های کلی درباره برنامه ورزش افراد دیابتی

. انجام هر سه نوع حرکت ورزشی

2. شروع حرکات به آهستگی و سپس افزایش مدت و شدت

3. انجام ورزش به طور منظم  و همه روزه طبق برنامه

4. رعایت مراحل گرم و سرد کردن در هر جلسه ورزش : گرم کردن 5 الی 10 دقیقه با انجام ورزش های سبک/ ورزش 20 دقیقه

سرد کـردن با حرکات سبک 10 تا 15 دقیقه

 

افراد دیابتی باید پیش از هر جلسه ورزشی، بدن خود را گرم کنند و پس از انجام فعالیتهای ورزشی نیز آن را سرد نمـایند.

گرم کردن بدن: اگر این حرکات انجام نشود، تولید اسید لاکتیــک کـــارایی فعالیت عضلانی را بیش از حد کاهش می دهد.

سرد کردن: به ورزشهای آرامتری که پس از انجام فعـالیتهــای اصلـــی صـــورت می گیرد، اطلاق می شود .

 این کـار باعث گردش جریان خون مناسب و خروج اسید لاکتیک از ماهیچه هـــا می گــردد و از این

طریق مشکلات عضلانی کاهش می یابد.

 

دیابتیکی ها بدانند!!!

- اگر میزان قند خون قبل و بعد از ورزش کمتر از 80 باشد پیش از شروع ورزش 10-15 گرم قند اضافی لازم دارند.

- اگر میزان قند خون بعد از ورزش کمتر از 80 باشد و زمان صرف غذای اصلی یا میان وعده نباشد باید 10 – 15 قند خـــورده

شود.

علائم افت قند: احساس لرزش در بدن /تعریق ناگهانی و زیاد/ احساس ضعف/ نداشتن تعادل /کاهش تمرکزو توانای فکر

انواع ورزش: سه نوع ورزش داریم که هر سه نوع برای بیماران دیابت لازم می باشد.

دکتر مژگان حبیبی نیا/ نایب الرئیس بانوان هیات پزشکی ورزشی یزد

 
 
 تاریخ ثبت: 1395/08/24     |     تعداد بازدید:548 |
دیدگاه کاربران
تمام حقوق اين سايت متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان يزد ميباشد. استفاده از مطالب سايت با ذكر نام و لينك به اين سايت مجاز مي‌باشد.
Designed in
Narvan
 |  Powered by DCMS 3.2  |  Developed & Support By Diba Group