چهارشنبه, 2 آبان 1397

تمرین دراز و نشست که به صورت کامل تا ۹۰ درجه به اتمام می رسد یک تمرین اشتباه برای تقویت عضلات شکم می باشد 

تمرین دراز و نشست که به صورت کامل تا ۹۰ درجه به اتمام می رسد یک تمرین اشتباه برای تقویت عضلات شکم می باشد  به دلیل اینکه با انقباض و انبساط شدید عضلانی همراه می باشد و باعث آسیب بافت های ستون فقرات و افزایش فشار داخلی دیسک کمر شده و در دراز مدت تخریب آنها را در پی دارد. 

در این نوع دراز و نشست، تنها در ۳۰ درجه ابتدایی بیشترین فعالیت عضلات شکم را داریم و رفته رفته از شدت فعالیت این عضلات کاسته شده و عضلات جلوی ران درگیر شده که باعث آسیب به ستون فقرات می شود.

تمرین مناسبی جهت کاهش وزن نیست زیرا تمریناتی باعث کاهش وزن می شوند که هوازی بوده و باعث افزایش تعداد تنفس شود در حالی که این تمرین برای تقویت عضلات شکم و فرم دهی آن می باشد.

نحوه صحیح تقویت عضلات شکم بدین شکل می باشد که فرد ورزشکار به آرامی سر و کتف خود را از روی زمین بلند کرده چند ثانیه نگه داشته و ۳۰ مرتبه تکرار می کند.

 
  ابراهیم راستی/ کارشناسی ارشد فیزیوتراپی ورزشی/هیات پزشکی ورزشی یزد
 تاریخ ثبت: 1396/08/29     |     تعداد بازدید:427 |
دیدگاه کاربران
تمام حقوق اين سايت متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان يزد ميباشد. استفاده از مطالب سايت با ذكر نام و لينك به اين سايت مجاز مي‌باشد.
Designed in
Narvan
 |  Powered by DCMS 3.2  |  Developed & Support By Diba Group